Kutatási programok
Történelemtanári módszerek és eszközök hatékonyságának vizsgálata gimnazisták körében
A kutatás a multimédiás (videóinterjús) és digitális eszközök és kapcsolódó módszerek, valamint a hagyományos módszerek hatékonyságát vizsgálja a történelemórán, a holokauszt témájának tanítása során. A kutatásban résztvevő iskolákban három tanórát vizsgálunk: egy hagyományos történelemórát, egy videóinterjúkat tartalmazó, tanári irányítással vezetett tanórát és egy videóinterjúkat tartalmazó, online platformon (IWitness) önállóan feldolgozott feladatot tartalmazó tanórát.
Kutatási időszak: 2018-2020
Digitális tananyagok és a hozzájuk kapcsolódó tanárképzések hatékonyságának vizsgálata
Kétéves tananyagfejlesztési és tanérképzési projektünk (Countering Xenophobia, Racism and Antisemitism through Testimony) részeként a fejlesztett digitális tananyagok hatékonyságát mérjük, valamint a tananyagok köré fejlesztett tanárképzéseket értékeljük. A projektet és a kapcsolódó kutatást az Európai Bizottság támogatja.
Kutatási időszak: 2018-2020
Digitális anyagok bevonása a történelemtanári munkába
Az MTA-SZTE Elbeszélt Történelem és Történelemtanítás Kutatócsoport partnereként végzett kutatás, mely három témában (második világháború, holokauszt, az 1956-os forradalom) vizsgálja a digitális és multimédiás anyagok, ezen belül is a videóinterjúk használatának hatékonyságát.
A kutatócsoport működési időszaka: 2016-2020
A holokauszt téma oktatásához kapcsolódó helyzetelemzés és képzésfejlesztés előkészítése
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet megbízásából átfogó kutatást végeztünk, mely az alábbiakat tartalmazta:
Intézményi szintű kvantitatív felmérés (kérdőíves vizsgálat): a felvett adatbázis 1300 intézményvezető válaszát tartalmazza
Kvantitatív felmérés középiskolában és általános iskola felső tagozatán tanító pedagógusok és diákok között (kérdőíves vizsgálat) – a felvett adatbázis 2500 pedagógus és 1400 diák válaszát tartalmazza
Kvalitatív mérés – strukturált interjúk pedagógusok körében (101 interjú), valamint szakértők és döntéshozók körében (15 interjú)
Háttértanulmányok: A holokauszt, az iskola és a tanár
Kutatási időszak: 2015